فناوری‌های نوین و افراد کم‌توان؛ رابطه‌ای دوسویه

امروز، ۱۳ آذر ماه (سوم سپتامبر)، روز جهانی افراد کم‌توان و دارای معلولیت است. بر اساس تخمین‌ها، حدود ۱۵ درصد از جمعیت دنیا دارای نوعی از کم‌توانی و معلولیت هستند.

بی‌شک اغراق نخواهد بود اگر یکی از مهمترین تاثیرات فناوری‌های نوین و بطور خاص اینترنت چیزها (IoT) را توانمندسازی افراد دارای کم‌توانی‌های مختلف برای بهره‌مندی از فرصت‌های برابر و حضور فعال‌تر در اجتماع بدانیم. اما ما در لابراتوار لینکپ به چیزی فراتر از توانمندسازی افراد دارای معلولیت فکر می‌کنیم! به نظر ما نه تنها این افراد حق دارند به کمکی فناوری‌های نوین زندگی بهتری را تجربه کنند، بلکه خود باید بتوانند بخشی از فرآیند توسعه فناوری و ساختن آینده نیز باشند.

اگر فردی را می‌شناسید که ایده‌ای در زمینه هوشمندسازی و اینترنت چیزها دارد، اما به دلیل برخی کم‌توانی‌های جسمی تاکنون نتوانسته آن‌ها را به واقعیت تبدیل کند، لینکپ را به او معرفی کرده و از او بخواهید تا پایان آذرماه خلاصه‌ای از مشخصات و ایده‌اش را به آدرس hi [at] linkap [dot] ir ارسال کند. شاید بتوانیم با همراهی هم کمک کنیم تا ایده‌اش را به واقعیت تبدیل کند!

توجه: ایده‌های مرتبط با توانمندسازی قشر کم‌توان در اولویت این فراخوان است.

اینترنت اشیا و افراد کم‌توان و معلول

1 پاسخ دادن
  1. مهربان سلطانی
    مهربان سلطانی می گوید:

    عموی من از لحاظ فیزیکی کم توانایی داره، تکنولوژی هایی مثل اینترنت اشیا و هوشمندسازی ساختمان باعث آسایش و آرامش افراد مخصوصا کم توان ها میشه
    خیلی خوبه که از تکنولوژی برای ارائه خدمات به این افراد استفاده می کنید
    موفق باشید.

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *